3 d’agost del 2013

LES XARXES (ANTI)SOCIALS

Sempre m'han agradat les xarxes socials, Facebook, Twitter... però últimament, i sobretot al nostre país, s'han convertit en unes xarxes antisocials.
Si discrepes del comentari fet per una persona, corres el risc de ser insultat, menyspreat i en alguns casos bloquejat.
A mi m'ha passat.
He rebatut una notícia i el que he rebut per resposta han sigut
desqualificacions i insults i quan m'he intentat defensar he sigut
censurat.
Però bé, tampoc és que em preocupi molt, qualsevol persona que no accepta l'opinió d'un altre no mereix la més mínima atenció per la meva part.
Us heu adonat que cada vegada les xarxes estan més controlades pels intolerants?
Potser és una mostra del que està passant en la nostra societat, com més connectats estem, més separats ens trobem.
Sabem el que passa a la Xina o a Estats Units, però no sabem el que li passa al veí del costat, si és que no ho publica a Facebook.
Ens hem tancat en un món que tan sols té una finestra per mirar-lo i és la pantalla de l'ordinador.
Hem seguit l'accident de tren de Santiago per les notícies d'internet, hem seguit els mundials de natació per internet, i així un munt de coses que passen al voltant nostre i ens assabentem per internet.
Abans hi havia les tertúlies als bars i cafès i moltes vegades acabaven en fortes discussions, però ara, la discussió, acaba bloquejant a la persona que discrepa de tu.
S'ha perdut el costum de debatre, els polítics els primers.
Ara està de moda el “I tu més”.

Fa molts anys, no existia internet, vaig tenir una forta disputa amb una persona, i la vaig tenir per carta, la qual cosa et permetia pensar molt la resposta i analitzar tranquil·lament el que et deia el contertulià.
Ara no, ara ens fiquem en una discussió a Facebook i acaben sortint retrets i insults, que de l'altra manera mai haurien estat.
També està clar que en l'època pre-internet, podies debatre amb qui tu volies i ara acabes debatent amb un anònim, moltes vegades amb una formació precària i que desconeix totalment el fons de la discussió.
La demagògia és molt utilitzada, i per a alguns és la pedra filosofal
dels seus arguments.
Fa temps vaig pensar a crear un grup de debat a Facebook, el problema és que acabaria com tots, amb retrets, insults, etc. 
Crec que continuaré amb els meus soliloquis i deixaré els debats internàutics per aquells, que amb l'anonimat, són més feliços.

(c)