4 de gener del 2013

ESTIMATS REIS MAGS DE... D'ON SOU?


Els republicans tenim un problema afegit a la nostra situació dins la societat. Fins ara ser republicà era, més o menys, sinònim de diable, però actualment està ben vist, ara és sinònim de modernitat, de persona conscienciada amb els problemes de la societat, de dona o home que lluita pel benestar dels altres.
Jo sempre he sigut republicà i d'esquerres, no sé exactament quina va ser la raó que em va portar cap a aquesta ideologia, potser la situació política que vaig patir durant la meva infantessa i joventut o potser perquè estic sonat.
Aquesta última raó em sembla la més lògica.
Però tornaré al que anava; els republicans tenim un problema afegit... no podem escriure la carta als Reis.
Evidentment, com a republicans, no podem acceptar a uns monarques per molt de lluny que vinguin. No seria coherent.
Estem destinats a rebre sempre carbó... encara que... si ara estem ben vistos deuríem tenir una recompensa.
Ja que el de Roma, en Benet VII (no beneit), a desnonat al bou i la mula i ha espanyolitzat als Mags de l'Orient (potser aconsellat pel ministre Wert) podria acceptar que els Reis portin regals als republicans.
Per si això passés escriuré la meva carta.
Companys Mags (no sé sí de l'orient o d'occident), per aquest any 2013 voldria tant sols una cosa, sí tant sols una, no és ni feina pels aturats, ni cases pels desnonats, ni una sanitat igual per a tothom, ni una escola pública decent, no, tant sols vull uns dirigents honestos.
Semblarà una tonteria, però estic convençut, què si tinguéssim uns polítics honestos, se solucionarien els problemes de l'atur, la sanitat, la pobresa, etc.
Amb uns polítics honestos, els bancs no estafarien als ciutadans amb "preferents" i hipoteques impossibles de pagar, no tindríem una sanitat cada vegada més precària i una educació cada vegada més deficient. Tindríem gent preocupada per complir amb les promeses que han fet durant la campanya electoral, escoltarien al ciutadà...
M'acabo d'adonar de la veritable raó per la qual sóc republicà i d'esquerres... no tant sols perquè estic sonat, sinó perquè sumiu amb una societat que no estigui supeditada als interessos dels més poderosos, dels més rics, dels bancs i dels polítics corruptes.
Vull una societat solidària. Vull que tothom tingui les mateixes oportunitats, tant en educació, treball i habitatge... calla, això no ho diu la constitució? Aquesta constitució que tant defensen els governants d'aquest país, quant es tracta de retallar els drets als altres? Ostres, potser l'únic que tinc que demanar al Mags de l'orient, o d'on cony siguin, és que els nostres governants compleixin la Constitució.

Estimats Reis Mags de... :
Porteu-me un tribunal constitucional que obligui al govern a complir la constitució. Gràcies.